2016. július 2., szombat

Elektromos meghajtású repülőgépek már a levegőben

Elektromos meghajtással a repülőgépek csöndesebbek, jóval hatékonyabbak és igen környezetbarátok.
Íme a NASA repülő Teslája 
Összesen tizennégy elektromos propellermotor fogja hajtani az amerikai űrkutatási hivatal kísérleti elektromos repülőgépét, amely jövőre indul próbaútjára.

A Maxwell becenevű  - X-57 névre keresztelt -  repülőgépet Charles Bolden, a NASA ügyvezető igazgatója mutatta be az Aviation 2016 washingtoni légiközlekedési fórumon és kiállításon. 

Bolden "a légiközlekedés új korszakához vezető első lépésnek" nevezte a kísérleti repülőgépet, amelynek mérete megegyezik egy négyüléses kisrepülőgép nagyságával. Az X-57-nek egy különlegesen tervezett szárnya van, amelyen a 12 kisebb és két nagyobb propellermotort elhelyezték.

A NASA kutatói a repülőgéppel azt akarják bemutatni, hogy az elektromos meghajtással a repülőgépek csöndesebbek, jóval hatékonyabbak és igen környezetbarátok.

A NASA kísérleti programjába öt másik szállítógép nagyságú X-repülőgépet is terveznek. Valamennyivel azt akarják bizonyítani, hogy a fejlett technológiákkal csökkenthető az üzemanyag-használat, a károsanyag-kibocsátás és a zaj, valamint a működési költségek, ami felgyorsíthatja ezen gépek bevezetését a piacra. Az elektromos meghajtással kiküszöbölhető az is, hogy a repülőgépeknek nagy magasságokban kelljen haladni.
***

Támogasd Te is!



Tudd meg, hogyan vehetsz részt a csökkenthető  üzemanyag-használat, a károsanyag-kibocsátás és a zaj, valamint a működési költségek csökkentésében!

Ha bármilyen információra van még szükséged, 

vagy itt nézelődj a blogon!
vagy:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése